Dobre i złe rozwiązania dla taksówek i w taksówkach

większych miastach oraz na trasach między-miastowych. Ogólnie taksówki to raczej auta wyższej klasy niż standardowe miejskie auta klasy średniej i niskiej. Wynika to z kilku faktów na temat podróży w taksówce. Po pierwsze klient

Dobre i złe rozwiązania dla taksówek i w taksówkach Przewozy osób dobrymi taksówkami to usługa coraz bardziej poszukiwana. Szczególnie przez biznesmenów. Dzisiaj o i nie tylko. Zapraszam do czytania.

Luksusowe taxi

Luksusowe taksówki kursują po większych miastach oraz na trasach między-miastowych. Ogólnie taksówki to raczej auta wyższej klasy niż standardowe miejskie auta klasy średniej i niskiej. Wynika to z kilku faktów na temat podróży w taksówce. Po pierwsze klient chce wiedzieć za co płaci, więc oczekuje pewnej wygody przewozu. Drugą sprawą jest mniejszą zawodność aut z wyższej półki, a przecież taksówka robi rocznie kilkaset tysięcy kilometrów i nie może rozsypywać się co miesiąc.

I ostatnia i nie najmniej ważna kwestia to pewien prestiż samej firmy przewozowej, bo przecież mercedes klasy C wygląda bardziej reprezentacyjnie niż miejska toyota.


Kto korzysta z taksówek

Taksówki często kursują na dłuższe trasy, a to na lotniska, a to na ważne spotkania ich klientów. Wiele firm taksówkarskich dostaje zamówienie na takie przejazdy ze sporym wyprzedzeniem oraz przedpłatą za kurs.

Kto najczęściej korzysta z usług tego typu? Z pewnością osoby często korzystające z lotnisk, czasami pojawia się potrzeba przedostania się z lotniska na lotnisko, albo dostania się z lotniska do miejsca zakwaterowania. W takich przypadkach przejazd taksówką jest zwyczajnie najwygodniejszy i najszybszy. Dużą część klienteli na dłuższe przejazdy są biznesmeni, którzy przyjeżdżają zza granicy.


Używane w Polsce taksometry- Wikipedia

Taksometr ? w przeszłości mechaniczny a obecnie elektroniczny przyrząd pomiarowy instalowany w pojazdach służących do usługowego prowadzenia działalności w zakresie przewozu osób i ładunków (taksówkach). Taksometry służą do obliczania (według ustalonych taryf) należności za długość drogi przebytej przez taksówkę lub za czas wynajęcia tej taksówki. Wyróżniamy dwa systemy naliczania opłaty za kurs: system S i system D.

...

Aktualnie w Polsce stosowany jest system S z jedną wspólną jednostką taryfową i taksometry stosowane na terenie tego kraju posiadające zatwierdzenie typu wydane przez Główny Urząd Miar mogą być użytkowane przez 10 lat od momentu wydania tego certyfikatu.

Po wejściu w życie dyrektywy MID (ang. Measuring Instruments Directive1) tj. od końca 2006 r. do obrotu mogą być wprowadzone tylko taksometry po tzw. ocenie zgodności wyposażone w dwa systemy naliczania opłaty S i D.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Taksometr