Hydraulika siłowa

ydajność jak i jakość wykonywanej pracy. Dzięki tej ewolucji można wykonywać coraz bardziej trudniejsze roboty, co przekłada się na komfort i bezpieczeństwo ludzi, którzy wcześniej musieli wykonywać tę pracę sami, bez pomocy zaawa

Hydraulika siłowa

Zmiany w maszynach budowlanych

Ewolucja maszyn budowlanych jest bardzo dynamiczna, a zarazem potrzebna. Ta stopniowa droga ulepszania ich techniki wpływa przede wszystkim na wydajność jak i jakość wykonywanej pracy. Dzięki tej ewolucji można wykonywać coraz bardziej trudniejsze roboty, co przekłada się na komfort i bezpieczeństwo ludzi, którzy wcześniej musieli wykonywać tę pracę sami, bez pomocy zaawansowanej techniki. Dzisiaj większość maszyn naszpikowanych jest elektroniką, co znacznie ułatwia korzystanie z ich zasobów, a także wpływa na oszczędność czasu. Ta komputeryzacja w dzisiejszych czasach jest czymś zupełnie naturalnym, jednak nadmierne wykorzystanie elektroniki niejednokrotnie może przysporzyć wiele nieprzewidzianych problemów. Gwarancja, że taka maszyna będzie działać lepiej i dłużej nie zawsze znajduje pokrycie w rzeczywistości, a naprawa może okazać się bardzo droga. Ponadto nigdy nie możemy mieć pewności, że wykonana praca maszyną pełną elektroniki jest prawidłowa i zgodna z tym, co zostało zaplanowane.


Co to jest układ hamulcowy?

Pneumatyczny układ hamulcowy

W przyczepach ciężkich, w pojazdach ciężarowych, a także pociągach stosuje się układy hamulcowe pneumatyczne. Układ hamulcowy pneumatyczny utrzymuje wysokie ciśnienie w układzie. Hamulec pneumatyczny hamuje gdy ciśnienie spada. Spadek ciśnienia następuje gdy kierowca uruchamia hamulec, który uruchamia zawór pneumatyczny zmniejszający ciśnienie w układzie co powoduje uruchomienie hamulców kół. Do podtrzymania ciśnienia w układzie hamulcowym służy sprężarka (najczęściej napędzana silnikiem pojazdu). Zaletą układu pneumatycznego jest to, że po zatrzymaniu silnika kierowca może jeszcze zatrzymać pojazd oraz przy zerwaniu przewodów pneumatycznych hamulec natychmiast zacznie działać i zatrzyma pojazd.

Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/System_hamulcowy_samochodu#Pneumatyczny_uk.C5.82ad_hamulcowy


Definicja walca

Walec ? maszyna lub część maszyny służąca do walcowania (np. część walcarki) lub zagęszczania (np. walec budowlany).

Walec budowlany to maszyna do zagęszczania gruntów w robotach ziemnych lub zagęszczania mas nawierzchniowych przy budowie dróg, poprzez nacisk sztywnych lub podatnych kół - wałów podczas jazdy.


ze względu na oddziaływanie na podłoże
walce statyczne - oddziałują własną masą, na niewielką głębokość. Używane są najczęściej do prac końcowych w robotach drogowych, dogęszczania górnych warstw nasypów, zagęszczania podsypek pod fundamenty.
walce wibracyjne - jednoczesne oddziaływanie statyczne i dynamiczne, odpowiedni układ wirujących mas zapewnia drgania o częstości do 50 Hz. Ich głębokość oddziaływania sięga 2 m.

ze względu na sprężystość wałów
walce stalowe
walce ogumione (wały podatne w formie zestawów kół ogumionych)

ze względu na kształt wałów
gładkie
okołkowane
tarczowe
siatkowe
kompaktory

ze względu na liczbę i usytuowanie wałów
jednowałowe
dwuwałowe dwuosiowe
trzywałowe trzyosiowe
trzywałowe dwuosiowe
czterowałowe dwuosiowe

ze względu na napęd
ręcznie prowadzone
przyczepne
samojezdne (z napędem na jedną, dwie lub trzy osie)
zdalnie sterowane

ze względu na konstrukcję ramy
sztywne
przegubowe

walce kombinowane ? połączenie różnych rodzajów wałów
walce specjalne ? do zagęszczania skarp, rowów, wysypisk odpadów

Dodatkowo w walcach jako osprzęt wspomagający stosuje się czasem lemiesz. W starszych rozwiązaniach stosowano zrywaki.

Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Walec_%28maszyna%29